عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی از سه جبهه علیه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که این عملیات با پشتیبانی ۱۰۰ جنگنده صورت گرفته، اما این عملیات جز شکست و زمین‌گیر شدن نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای برای اشغالگران نداشت.

مقاومت فلسطین

به گزارش همشهری آنلاین، رژیم صهیونیستی تا مدت‌ها در این تصور بود که سرانجام روزی خواهد رسید که با اقدامات نظامی حماس را از میان خواهد برداشت. صهیونیست‌ها برای حذف حماس سال‌ها برنامه‌ریزی و تمرین کرده بودند و اکنون آن روزی که صهیونیست‌ها منتظرش بودند، فرا رسیده و تل‌آویو مشغول یک جنگ و درگیری تمام عیار نظامی با نیروهای حماس در غزه است، اما پس از ۲۳ روز نه تنها از حذف حماس خبری نیست بلکه ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته از سدنیروهای حماس برای اشغال غزه عبور کند. ارتش صهیونیستی از روز جمعه در عملیاتی دیوانه‌وار از زمین، هوا و دریا جنگ خود علیه غزه را شدت بخشید. عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی برای نفوذ به غزه برای چهارمین بار در سه هفته گذشته انجام گردید، اما این بار نیز ارتش صهیونیستی برای ورود به غزه ناکام ماند و نیروهای اشغالگر پس از چند ساعت عملیات زمینی در چندکیلومتری مرز غزه زمین‌گیر شدند. شدت حملات اخیر علیه غزه به حدی بود که خبرنگار فاکس‌نیوز در گزارشی اعلام کرد حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، جنون‌آمیزترین بمبارانی است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ.

شکست در بزرگ‌ترین عملیات

عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی از سه جبهه علیه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که عملیات زمینی با پشتیبانی ۱۰۰ جنگنده به همراه مشارکت کشتی‌ها در سواحل غزه برای بمباران همراه بوده است. با وجود این حجم ادوات و بمباران سنگینی که همراه با تلاش برای نفوذ نیروهای زمینی به غزه انجام شد، اما این بار نیز نفوذ صهیونیست‌ها به غزه ناتمام و شکست خورده باقی ماند و منابع محلی اعلام کردند که هیچ‌گونه پیشروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای غزه انجام نگرفته است. در جریان عملیات زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه، مبارزان مقاومت موفق شدند در چند محور جلوی پیشروی اشغالگران را گرفته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند و در چند نقطه اجازه دادند مسافت بسیار کمی پیشروی داشته باشند تا در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شوند. المیادین گزارش داده است که حداقل ۵ سرباز ارتش صهیونیستی هنگام تجاوز زمینی آنها در تله انفجاری شرق غزه کشته و یک‌تانک هم منهدم شد. بیانیه حماس هم درباره شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی می‌گوید که برای دفع این حمله از موشک‌های کورنت و یاسین استفاده شد و نیروهای اشغالگر برای خروج مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد از بالگرد استفاده کردند. شبکه العهد عراق نیز تایید کرده است که حداقل ۳۰‌تانک و زره‌پوش اسرائیل در جریان یورش زمینی به غزه منهدم شدند. این شکست نیروهای صهیونیستی در حالی صورت گرفته که برخی منابع از مشارکت ۵ هزار نظامی آمریکایی در عملیات برای ورود به غزه خبر داده‌ بودند. همچنین حمله زمینی اخیر به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده بود. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی پس از شکست عملیات زمینی اخیر با مشارکت نیروهای آمریکایی نوشته است: «اسرائیل در چشم آمریکایی‌ها به مثابه کسی است که نه فقط نیاز به حمایت بلکه کمک برای نجات یافتن دارد.»

جنایت در سکوت

صهیونیست‌ها در حالی در نفوذ زمینی دوباره به غزه با شکست روبه‌رو شدند که همزمان اینترنت و تلفن همراه در غزه و ارتباط آن با دنیای خارج بدلیل بمباران تاسیسات مخابراتی قطع شد. اقدامی که با هدف پنهان کردن حقایق و جلوگیری از مخابره تصاویر و ویدیوهای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه انجام شد. «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای در واکنش به قطع اینترنت در غزه همزمان با عملیات ناتمام زمینی گفت: «اسرائیل برق و اینترنت غزه را برای شروع قتل عام قطع کرد.» «پون پلارا» وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا هم در واکنش به قطع خطوط ارتباطی و اینترنت نوار غزه اظهار داشت: «هدف از قطع همه ارتباطات از نوار غزه ارتکاب جنایات فجیع‌تر و فرار از مجازات است.»

اسرائیل در دام حماس

بسیاری معتقدند که رژیم اسرائیل در حال دست و پا زدن در یک جنگ بازنده است و این رژیم چه حمله زمینی به غزه داشته باشد یا نه، اما در نهایت از نظر نظامی نمی‌تواند با حماس مقابله کند، چون ارتش رژیم صهیونیستی همواره برای جنگ‌‍‌های کلاسیک تمرین کرده بود، اما اکنون در نبرد چریکی مقابل حماس گیر کرده است. در واقع حماس با موفقیت توانسته تل‌آویو را بین دو انتخاب پرهزینه انجام حمله زمینی یا عدم حمله زمینی به دام اندازد. اگر نتانیاهو حمله زمینی گسترده به غزه داشته باشد، احتمال شکستش در این جنگ چریکی بسیار زیاد است و اگر نتانیاهو به غزه حمله زمینی نکند، حتما با سقوط سیاسی روبه‌رو خواهد شد. تلفات نظامی جنگ زمینی در غزه قطعا کابینه نتانیاهو را زمین خواهد زد. 

از سوی دیگر در صورت حمله زمینی، رژیم اسرائیل به‌طور کامل نمی‌داند که تونل‌های حماس کجا و چگونه هستند، زیرا این تونل‌ها سال‌ها به صورت مخفیانه برای همین جنگ امروز ساخته شده‌اند. در واقع حماس منتظر است تا ارتش اسرائیل را در غزه با تونل‌های تو در تو غافلگیر کند و آنها را در وسط معرکه به دام اندازد.

همچنین چند بار نفوذ زمینی ناکام و شکست خورده ارتش اسرائیل به نوار غزه نشان داد که ارتش و نظامیان صهیونیستی آمادگی کافی برای نبرد زمینی در غزه را ندارند و روحیه خود را از دست داده‌اند. تصاویر ‌تانک‌های آتش گرفته مرکاوای اسرائیلی، اسارت افسران، تلفات ۳۱۶ نفری نظامیان به همان میزان که روحیه مقاومت فلسطین را تقویت کرده، باعث احساس سرخوردگی و شکست در میان افسران صهیونیستی شده است. «گرشون هکوهین»، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل اعتراف کرده که پس از عملیات ۷ اکتبر (طوفان الاقصی)، رؤیای احساس امنیت در اسرائیل از بین رفته و این مفهوم که اسرائیل می‌تواند از مرزهای خود محافظت کند، بی‌معنی شد. 

« ناداف آرگمان»، رئیس‌سابق شاباک درباره جنگ زمینی ارتش در غزه گفته است که این جنگ یعنی ۱۰ هزار کشته و حماس هنوز از تسلیحاتش رونمایی نکرده است.

شکست بین‌المللی تل‌آویو

همزمان با شکست نظامیان صهیونیستی برای ورود زمینی به غزه، صهیونیست‌ها در جامعه بین‌الملل نیز متحمل یک شکست سنگین شدند و شامگاه جمعه یک قطعنامه ضداسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید. این قطعنامه با ۱۲۰ رای مثبت خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف بمباران این منطقه شد. نکته جالب در تصویب این قطعنامه آن بود که فقط ۱۲ کشور به نفع اسرائیل رای دادند. علاوه‌بر آمریکا، مجارستان، اتریش، چک و کرواسی، سایر کشورهای همسو با اسرائیل برخی میکروکشورها مانند میکرونزی و یا جزایر مارشال بودند که اولی ۵۰۰ هزار نفر و دیگری ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند. قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل آن‌قدر برای تل‌آویو سنگین بود که سفیر این رژیم در سازمان ملل بعد از تصویب این قطع‌نامه روبه‌روی دوربین خبرنگاران گفت: «سازمان ملل مشروعیت و اهمیتی ندارد.»

دو دستگی بر سر جنگ

از سوی دیگر، در جامعه صهیونیستی نیز آشفتگی و سردرگمی همراه با نارضایتی شهروندان درباره جنگ به چشم می‌خورد. گروهی خواستار انجام حمله زمینی و گروهی دیگر خواستار توقف جنگ برای نجات اسرا و بستگان خود هستند. به نظر می‌رسد که انجام عملیات زمینی در غزه، باعث شکاف و دو دستگی در جامعه صهیونیستی شده و روز گذشته نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار تظاهرات در سراسر سرزمین‌های اشغالی و جلوی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر شدند. معترضان برگزاری این تظاهرات را با توجه به کشته‌شدن اسرای صهیونیست در بمباران و حمله زمینی شکست خورده اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ضروری عنوان کردند.

جنایت به روایت آمار

آمارهای متعددی نیز درباره حجم جنایت اشغالگران در نوار غزه وجود دارد. برمبنای گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۲ هزار تن بمب روی سر مردم غزه ریخته است. این در حالی است که میزان انفجار بمب اتمی هیروشیما به اندازه ۱۵ هزار بمب بود. دکتر نیک مینارد، فوق تخصص گوارش در بیمارستان دانشگاه آکسفورد نیز با انتقاد از اشغالگران در برنامه بی‌بی‌سی گفته است: «اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را به صورت کور و گسترده می‌کشد. دنیا مردم غزه را به چشم یک انسان ببیند!» همچنین براساس گزارش‌ها، به ازای هر کیلومتر از غزه، بیش از ۲۰ بمب شلیک می‌شود. به ازای هر سه شهید نیز یک نفر کودک است و به‌طور میانگین هر ۱۵ دقیقه یک کودک به شهادت می‎رسد. تخریب ۲۰۷ مدرسه و بازماندن از تحصیل بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بخش دیگری از کارنامه جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۷۷۰۳ نفر افزایش یافته است. تاکنون ۳۱۹۵ کودک و ۱۸۶۳ زن در حملات دشمن صهیونیستی به شهادت رسیدند و شمار مجروحان نیز به ۱۹۷۴۳ نفر رسیده است.

موشکباران دیمونا

آخرین گزارش ها حاکی است، مقاومت فلسطین دیروز و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی دیمونا را موشک باران کرده است. صهیونیست ها تا لحظه تنظیم این گزارش، درباره این خبر، سکوت کرده بودند. گردان القسام اعلام کرد که در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه، دیمونا را موشک‌باران کرده است.

کد خبر 802305
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب از خطوط قرمز عبور کرده است
  • عليرضا IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    یاد آمریکا استیصالش از ویتگونگ ها افتادم که دم بدم بمب و عامل نارنجی بر سر مردم ویتنام ریختند.